tacksamhet

10 saker jag är tacksam för

1 - min familj. alla friska, alla glada. någonting man kanske tar för givet, men på sista tiden har jag tänkt mycket på hur lyckligt lottad jag faktiskt är som har alla jag älskar kvar hos mig.

2 - vänner, de få jag har kvar. jag har insett att det är väldigt få man verkligen passar med, innan trodde jag varenda varelse var min bästa kompis, delade med mig av allt & blev tillslut besviken. nu vet jag var jag har folk, bättre sent än aldrig.

3 - adi. finns inte mycket att förklara, bara det att ha honom att prata med gör mig tacksam. att jag har möjlighet att spendera varje minut på dygnet med honom om jag vill det är bara ren lyx, när det likaväl kunde vara så att han bodde långt bort.

4 - mig själv. jag är frisk & har allt jag behöver. jag tar skolan på allvar, jobbar för det jag vill ha, klarar mig själv & tar mitt ansvar, och nu när man börjar se resultat är allt värt det.

5 - jönköping. oftast inte, men nu på sommaren är det underbart. alla fik, vätterstranden, folket, vädret.

6 - sommarlov. visst, det har de flesta men detta är första sommarlovet på några år som jag inte jobbar alls mycket. & jag känner mig verkligen lyxig som kan sova ut, gå ut & göra det jag vill utan att tänka på något.

7 - lusten, utan lust för något blir allting jävligt tråkigt. därför är jag tacksam för min lust till det mesta, men främst det viktigaste - skolan & jobb, utan att klaga. självklart tycker jag det suger att gå upp på morgonen ibland, men jag ser ändå fram emot att börja skolan & komma igång, lära mig saker osv.

8 - mat! min passion i livet är att äta, allt allt allt! tänk om jag inte hade gillat mat, hur jobbigt hade inte det varit då?

9 - körkort, någonting jag kämpat för MEN som jag egentligen tar för givet. mamma & pappa har ställt upp sjukt mycket, både med tid & pengar.

10 - min glädje till livet. de konstigaste grejorna gör mig glad, och så har det alltid varit. innan kunde jag gråta mig till sömns för att jag var så glad över allt jag hade, & ett bra humör är det bästa som finns.

Kommentarer

skriv något här:

vad heter du?
är du söt?

e-mail ( bara för mig )

blogg kanske?

kommentar

Trackback
RSS 2.0