study like a dummy

så pluggar jag

#1 jag tuggar alltid på någonting. frukt, kex, godis, tuggummi. vad som. det blir tråkigt att bara fokusera sig på plugget - jag fokuserar mig på mat (A)

#2 kopiera sidorna i boken & gör ett häfte om du har tillgång till kopiator.
visst, det blir många sidor men då kan du kladda, markera & skriva egna antecknigar.

#3 sammanställ allt det viktiga till några sidor på datorn & skriv ut, lättare att plugga.

#4 gör eget prov av anteckningarna från det dataskrivna. testa dig själv & se vad du inte kan.

#5 dela upp det jobbiga arbetet. linda & jag kör teamwork & delar upp så vi sammanställer 1 prov var.

#6 var med på lektionerna. det är mycket jobbigare att lära sig själv utan att ha någon att fråga.

#7 sätt upp en tid du måste hålla, ex. 1 timma eller till kl. 18

#8 sätt post it lappar på de viktigaste sidorna & repetera det sista kvällen. vad lärarna än säger är inte allt viktigt!

#9 belöning är det bästa i världen! ett bad, titta på tv eller vad som, att ha något roligare att se fram emot gör det lättare.

Kommentarer

skriv något här:

vad heter du?
är du söt?

e-mail ( bara för mig )

blogg kanske?

kommentar

Trackback
RSS 2.0