dessa jävla brickor

tiden flög iväg på jobbet igår. först längtar man till 45 min. rasten, när den är över så kör man järnet i tre timmar & sen är det inte mycket kvar. jag jobbar hellre 9 timmar än 4, tiden går så sjukt sakta när man bara jobbar 4 & det känns ganska onödigt, 4 timmar är ju ingenting.

men någonting jag tänkt på ända sen jag började på mcdonald's är varför endel har så sjukt jävla svårt att plocka undan brickorna efter sig. visst, det är restaurang & blabla men allvarligt hur svårt är det? man ser väl hur mycket personalen har att göra och man vet väl att någon måste gå ifrån sina arbetsuppgifter för att plocka undan brickan någon gång?
hos oss på jordbron finns det s.k "stammisar" som är hos oss en gång i veckan typ. & de plockar aldrig aldrig aldrig undan efter sig! jag var så säker på att de inte skulle plocka undan efter sig när de var där sist att jag sa till min chef "om de plockar undan efter sig städar jag hela restaurangen ensam efter 12". tror ni de plockade undan efter sig? nej.
det sjukaste är inte killgängen som lämnar 10 brickor, utan det är barnfamiljerna som lämnar kvar. visst att de spiller dricka, pommes, ketchup & slänger nuggets över hela stället. men ska man inte lära sina barn ta ansvar & plocka undan efter sig?
sinnes.

lite aggressioner där & nu ska jag upp till vinden & sätta ihop min byrågrej. kommer bli så naaaais!

Kommentarer

skriv något här:

vad heter du?
är du söt?

e-mail ( bara för mig )

blogg kanske?

kommentar

Trackback
RSS 2.0