00:29

en väldigt jobbig egenskap hos mig är att jag påverkas så sjukt av andra människors handlingar. vissa vet vilka knappar de ska trycka på för att stänga av mig, så jag blir sur, kall & hjärndöd. då går jag bara runt i cirklar & väntar på att någon ska trycka på den andra knappen så kroppen går igång igen. oftast är det bara människan som stängde av mig som kan sätta igång systemet igen, vilket gör det ännu värre. jag blir så förvånad av mig själv ibland, när jag kommer på mig själv förändras totalt på en halv sekund, bara av en mening, ett sms eller ett sms för lite. mitt liv går i perioder, ibland behöver jag bara mig själv & mår bäst utan någon annan, men det är väl bara en av tolv månader jag är sån. de andra är jag beroende av andra, jag förlitar mig alldeles för mycket på andra & tror alltid det bästa om folk. jag tror att man ringer sina bästa vänner när man säger att man ska, jag tror att man ställer upp när man säger att man ska & jag tror att man håller det man lovar. men så är det inte för alla & jag vet att det är hos mig problemet ligger, jag förväntar mig alldeles för mycket. pappa har alltid sagt att det finns "takers" & "givers". jag försöker utesluta alla takers ur mitt liv just nu för det räcker fanimig.
sen finns det vissa som jag känner att jag inte ens förtjänar, så bra är dem.


Kommentarer

skriv något här:

vad heter du?
är du söt?

e-mail ( bara för mig )

blogg kanske?

kommentar

Trackback
RSS 2.0